Ilustracja do Zalecenia przy projektowaniu saun i łaźni parowych
Zalecenia przy projektowaniu saun i łaźni parowych
28 stycznia 2015
Serwisy saun – wykaz czynności
29 stycznia 2015
Pokaż wszystko

Sauna – wprowadzenie

Sauna - wprowadzenie - 1

Domek z sauną nad fiordem skandynawskim

Sauna – wprowadzenie saunowania i techniki kąpieli

Stres, zmęczenie, nieraz skrajne wyczerpanie, pęd za pieniądzem, nieustanne śledzenie zmian na rynku, walka o byt, przetrwanie, poszukiwanie pracy i walka o to aby jej nie utracić. To cechy człowieka żyjącego u progu XXI wieku.

Sauna to forma kąpieli znana od tysięcy lat, sprawdzona i ciągle dająca niesamowite efekty tak w przywracaniu zdrowia fizycznego jak i psychicznego.

Finlandia jest kolebką sauny i dlatego firma CENTRUM SAUNY Poznań utrzymując ciągły kontakt z fińską firmą Harvia Öy może na bieżąco śledzić wszystkie nowości jakie na tym rynku się rodzą tak jeżeli chodzi o technologię jak i sferę naukowo-badawczą.

TECHNIKA KĄPIELI W SAUNIE :

  • na początku letni przedłużony prysznic,
  • myjemy dokładnie całe ciało
  • sprawdzamy nastawy – idealna temperatura w saunie to 80° – 90°C,
  • wilgotność to zwykle 20 – 30% na początku, a następnie lekko się podnosi
  • korzystanie z sauny to powinny być idealnie trzy seanse od 8 – 15 min każdy:
    • po każdym seansie zimny prysznic
    • po każdym seansie i prysznicu 5 – 20 min odpoczynku w pozycji leżącej
    • po drugim seansie zimny prysznic lub (lepiej) kąpiel w zimnej wodzie,
  • częstotliwość saunowania to 1 – 2 razy w tygodniu, nigdy w dni poprzedzające ciężkie ćwiczenia
  • ideałem po saunie byłby masaż ciała
  • do sauny nie idziemy bezpośrednio po obfitym posiłku,
  • zalecane picie dużej ilości soków przed, w czasie, i po saunie